Program Konferencji

Konferencja jest realizowana za pośrednictwem aplikacji Google Meet. Priorytet w dostępie do transmisji obrad posiadają osoby wygłaszające referaty oraz prowadzące panele. Limit osób uczestniczących w każdym panelu wynosi 250.

Obrady plenarne, piątek 15 maja 2020 r., godzina 9:00

Dyskusje w panelach

Piątek, 15 maja

  • Panel 1

    Media jako informator i interpretator wydarzeń

    Prowadząca: dr hab. Agnieszka Hess, prof. UJ, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
    15 maja 2020 r. / godz. 10:15-11:30

    1. dr Bartłomiej Łódzki, Uniwersytet Wrocławski
      Znaczenie stacji informacyjnych w dobie COVID-19
    2. mgr red Olimpia Górska-Żukowska, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
      Koronawirus: raport z regionów (na przykładzie "Aktualności" TVP3 Katowice i "Panoramy" TVP3 Gdańsk)
    3. Agnieszka Ptasik, Instytut Dyskursu i Dialogu
      Walka na stronnicze przekazy medialne podczas głównych wydań ,,Wiadomości” TVP i ,,Faktów” TVN w okresie pandemii COVID-19 - podsumowanie analizy.
    4. mgr Anita Kwiatkowska, Uniwersytet Warszawski
      Tydzień z koronawirusem w polskich serwisach informacyjnych
    5. mgr Marlena Sztyber, Instytut Dyskursu i Dialogu
      Polityka vs. zdrowie - polskie serwisy informacyjne w czasach pandemii
  • Panel 2

    Strategie komunikacyjne w biznesie

    Prowadząca: dr hab. Weronika Świerczyńska-Głownia, prof. UJ, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
    15 maja 2020 r. / godz. 11:45-13:00

    1. mgr Monika Borzdyńska, PGE Narodowy
      Działania komunikacyjne PGE Narodowego w dobie pandemii koronawirusa
    2. mgr Barbara Man, Bonjour sp. z o.o.
      Społeczna odpowiedzialność biznesu w dystansie społecznym - CSR w dobie pandemii Covid-19
    3. mgr Malwina Żuchniewicz, Uniwersytet Warszawski
      Komunikacja w dobie koronawirusa szansą dla marek na nawiązanie bliskich relacji z otoczeniem
    4. mgr Paulina Żmijowska, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Uniwersytet Ostrawski
      Koronamarketing i informacja. Strategie komunikacyjne w budowaniu reputacji marki w czasach pandemii
    5. mgr Marcin Jaworski, Uniwersytet Łódzki
      Budowanie wzorców komunikacji jako podstaw wzmacniania kultury zaufania w przedsiębiorstwie działającym w warunkach kryzysu
  • Panel 3

    Dezinformacja i teorie spiskowe

    Prowadząca: dr hab. Agnieszka Walecka-Rynduch, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie
    15 maja 2020 r. / godz. 13:15-14:45

    1. Justyna Jabłońska, Uniwersytet Warszawski
      Sieć 5G jako przyczyna koronawirusa? Problematyka rozprzestrzeniania się fake newsów i teorii spiskowych w dobie epidemii koronawirusa
    2. mgr Leszek Świeca, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
      Makiawelizm medyczny w polskich mediach głównego nurtu - COVID-19
    3. mgr Denis Halagiera, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
      Analiza interakcji użytkowników portalu Facebook z nieprawdziwymi informacjami w dobie pandemii COVID-19
    4. mgr Karina Veltzé, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
      Zaprzeczenie jako forma oswajania sytuacji kryzysowej. Teorie spiskowe wokół pandemii korona wirusa wśród społeczności internetowych
    5. mgr Szymon Wigienka, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
      Dezinformacja w dobie pandemii COVID-19. Dlaczego tak trudno z nią walczyć?
    6. Katarzyna Jarnutowska
      Fake newsy a prawo do informacji
  • Panel 4

    Media społecznościowe

    Prowadząca: dr hab. Małgorzata Adamik Szysiak, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
    15 maja 2020 r. / godz. 15:15-16:45

    1. dr Anna Gębalska-Berekets
      Media społecznościowe w czasie zarazy. Czy bardziej nam pomagają czy szkodzą? Analiza na podstawie zebranego materiału
    2. mgr Milena Le Viet – Błaszczyk, Uniwersytet Łódzki
      Social media marketing przedsiębiorstw w czasie epidemii
    3. mgr Roksana Zdunek, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
      Wyzwanie: dotrzeć do młodych. Wykorzystanie Tik Toka przez WHO w dobie pandemii koronawirusa
    4. Dominika Saad, SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
      Proaktywność jako predyktor wykorzystywania nowych mediów w komunikacji w obliczu izolacji społecznej
    5. lic. Patrycja Cheba, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
      Jak osoby publiczne angażują się w walkę z pandemią? Analiza wybranych profili w mediach społecznościowych
  • Panel 5

    Religijne ujęcie problematyki pandemii

    Prowadzący: mgr Krzysztof Marcinkiewicz, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
    15 maja 2020 r. / godz. 17:00-18:00

    1. mgr Izabela Szwed, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
      Komunikacja i rola mediów społecznościowych w duszpasterstwie Kościoła Katolickiego w czasie pandemii
    2. mgr Marcin Gonera, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. J. Długosza w Częstochowie
      Funkcjonowanie Kościoła katolickiego w Polsce w czasie pandemii koronawirusa

    3. mgr Maciej Makuła, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego
      Papież Franciszek – mówca motywacyjny czy ewangelizator? Medialna komunikacja papieża Franciszka w epoce koronawirusa

    4. mgr Krzysztof Grządzielski, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
      Rola i znaczenie radia społeczno-religijnego w czasie pandemii koronawirusa

Sobota, 16 maja

  • Panel 6

    Edukacja w czasie izolacji

    Prowadząca: mgr Magdalena Wilk, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
    16 maja 2020 r. / godz. 9:30-10:30

    1. dr Adam Czarnecki, Akademia Pomorska w Słupsku
      Nauczanie w czasach zarazy - nowe (nie)możliwości, czy przeszkody? Casus lekcji historii online
    2. mgr Elżbieta Ceholnik-Szafran, Uniwersytet Szczeciński
      Decyzje rządu Prawa i Sprawiedliwości dotyczące nauczania zdalnego w szkołach i terminów przeprowadzenia egzaminów zewnętrznych w czasie pandemii wirusa COVID-19 w Polsce w 2020 roku
    3. mgr Gabriela Dobińska, mgr Katarzyna Okólska, Uniwersytet Łódzki
      Możliwości i ograniczenia kształcenia wyższego w formie online
    4. mgr Hubert Kuliński, Uniwersytet Warszawski
      Źródła informacji o funkcjonowaniu Uniwersytetu Warszawskiego podczas epidemii koronawirusa Sars-CoV-2 a zachowania informacyjne użytkowników – studentów uczelni
    5. lic. Martyna Piechowska, lic. Sylwia Romanowska, Uniwersytet w Białymstoku
      Proces edukacji w cyfrowej przestrzeni, w oczach nauczycieli i rodziców uczniów w dobie koronawirusa
  • Panel 7

    Inicjatywy oddolne oraz trzeci sektor w okresie pandemii

    Prowadząca: mgr Paulina Czernek, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
    16 maja 2020 r. / godz. 10:45-11:45

    1. mgr Magdalena Wilk, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
      Działalność trzeciego sektora w okresie pandemii
    2. mgr Agnieszka Kamińska, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
      Protesty kobiet w czasie pandemii jako nowa forma społecznego oporu
    3. mgr Radosław Komuda, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
      Koronawirus w Sieci - analiza inicjatyw społecznych i psychologicznych. Badanie wstępne
    4. mgr inż. Jakub Szczepkowski, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
      Koronawirus w Sieci - analiza inicjatyw ekonomicznych i edukacyjnych. Badanie wstępne
    5. lic. Karolina Kita, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
      Wykorzystywanie mediów społecznościowych w działaniu oddolnej inicjatywy „Beauty Razem” w kontekście ograniczeń wynikających z pandemii koronawirusa
  • Panel 8

    Netnografia, analiza zawartości i dyskursu w mediach

    Prowadząca: dr Dominika Popielec, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
    16 maja 2020 r. / godz. 12:00-13:00

    1. mgr Adrian Musiał, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. J. Długosza w Częstochowie
      Szkarlatyna, tyfus brzuszny, róża a koronawirus - o chorobach zakaźnych w dwudziestoleciu międzywojennym na łamach "Gońca Częstochowskiego"
    2. mgr Stanisław Michałowski, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
      Czy wirus może zmieścić się w kadrze? - analiza sposobów przedstawiania pandemii w komiksie internetowym
    3. lic. Michalina Chraplewska, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
      Obraz pandemii koronawirusa w internetowych portalach liberalnych i lewicowych. Krytyka Polityczna, Kultura Liberalna, Na Temat, Oko.press
    4. mgr Zofia Nauka, Uniwersytet Wrocławski
      Koronawirus w Polsce. Analiza zjawiska w dyskursie liberalnym i konserwatywnym przed i po wybuchu pandemii
    5. mgr Sławomir Doległo, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
      Przypnij wirtualny żonkil. Netnografia internetowych obchodów 77. rocznicy wybuchu powstania w getcie warszawskim
  • Panel 9

    Zmieniający się rynek mediów

    Prowadząca: dr hab. Katarzyna Kopecka-Piech, Uniwersytet Wrocławski
    16 maja 2020 r. / godz. 13:15-14:15

    1. dr Paweł Łokić, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
      Dziennikarstwo sportowe w okresie pandemii. Nowe media, nowe praktyki
    2. mgr Mateusz Sobiech, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
      Zarządzanie wizerunkiem oraz komunikacją w czasie kryzysu w klubach sportowych
    3. lic. Tomasz Loewnau, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
      Działalność i rola telewizji kablowych w czasie zagrożenia koronawirusem na przykładzie TVK Macrosat (Barczewo), TVK Bart-Sat (Bartoszyce) oraz TV KTK (Kętrzyn)
    4. lic. Tomasz Łysoń, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
      Zmieniający się rynek mediów w trakcie pandemii COVID- 19 na przykładzie polskich tygodników opinii
    5. mgr Artur Babicz, Uniwersytet Warszawski
      Wpływ pandemii COVID-19 na rynek podcastingu sportowego w Polsce - analiza zjawiska
  • Panel 10

    Polityczno-prawne narracje medialne

    Prowadząca: dr hab. Maria Nowina Konopka, prof. UJ, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
    16 maja 2020 r. / godz. 14:30-15:30

    1. dr Artur Jach-Chrząszcz, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie
      Koronawirus na Węgrzech. Analiza politycznych i gospodarczych reperkusji epidemii
    2. Jakub Kocjan, Uniwersytet Warszawski
      Wybory w cieniu zarazy – wpływ pandemii na prawo i praktyki wyborcze w Polsce, Stanach Zjednoczonych i Bawarii
    3. mgr Rafał Mazur, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
      Telewizyjne orędzie do narodu narzędziem komunikacji kryzysowej
    4. lic. Cezary Paprzycki, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
      Doktryna szoku, czyli jak jednoczymy się wokół rządzących w czasie kryzysu
    5. mgr Justyna Białous, Uniwersytet w Białymstoku
      Problem odpowiedzialności organizacji międzynarodowych na przykładzie konfliktu między Stanami Zjednoczonymi a WHO w ocenie skuteczności organizacji wobec pandemii koronawirusa
  • Panel 11

    Społeczeństwo informacyjne

    Prowadzący: dr Krzysztof Nowak, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
    16 maja 2020 r. / godz. 15:45-17:00

    1. mgr Krzysztof Marcinkiewicz, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
      Pandemia i globalna izolacja jako katalizator rozwoju społeczeństwa informacyjnego
    2. mgr Marcin Flis, Uniwersytet Szczeciński
      E-recepta - element cyfryzacji publicznego systemu zdrowia
    3. lic. Julia Synowska, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
      Kultura online – działanie teatrów, filharmonii i muzeów przy wykorzystaniu platform internetowych
    4. lic. Daria Bukharova, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
      Globalna komunikacja kryzysowa i jej narzędzia: serwisy cyfrowe jako przykład aktywno-strategicznej komunikacji w czasach pandemii COVID-19
    5. mgr Karolina Góralczyk, mgr Piotr Czeczot, Uniwersytet w Białymstoku
      Wpływ ograniczenia prawa do informacji publicznej na funkcjonowanie społeczeństwa informacyjnego
    6. mgr Dorota Stępowska, Wojskowa Akademia Techniczna im. J. Dąbrowskiego w Warszawie
      Technologia cyfrowa - narzędzie do wspomagania i jednoczesnej dekoncentracji w czasie pandemii COVID-19
  • Panel 12

    Język i kultura w mediach

    Prowadzący: mgr Sławomir Doległo, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
    16 maja 2020 r. / godz. 17:15-18:00

    1. lic. Agnieszka Wojtukiewicz, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
      Pandemia COVID-19 – metaforyka w głównych wydaniach polskich dzienników telewizyjnych
    2. lic. Katarzyna Bień, Instytut Dyskursu i Dialogu
      Język wykorzystywany w programach informacyjnych i jego wpływ na kształtowanie rzeczywistości ich odbiorców w czasie pandemii koronawirusa
    3. mgr Anna Falana-Jafra, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. J. Długosza w Częstochowie
      Ślady pandemii wirusa SARS-CoV-2 potocznym języku polskim
    4. mgr Joanna Najbor, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
      Funkcja eskapistyczna kina a kryzys pandemiczny
Polskie Towarzystwo Kumunikacji Społecznej
FMMiK
IDMiKS UJ

Institute of Journalism, Media and Social Communication

Content of the articles is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International license